top of page

מסעות להמסת גבולות 

פסטיבל ״מקודשת״, עונת התרבות בירושלים

יצירה תלויית עיר 

מסעות ברגל, על גלגלים ועל הפסים אשר נעים על התפר שבין אמנות למציאות בירושלים. הקהל מוזמן לצאת איתנו למסע שבין חמש לשבע שעות ברחבי העיר. כל משתתף מקבל תיק מסע ובו כל מה שהוא צריך על מנת להתמסר ולצלול איתנו לדרך. שקיק עם צידה לדרך, אוזניות ונגן שילוו אותו בין התחנות השונות ויומן מסע. 
 

ירושלים היא עיר חיה ונושמת, כמעט כמו כל כרך אחר בעולם. לעיתים פקוקה, לעיתים זורמת. לפעמים יפה ולפרקים מכוערת. אבל ירושלים היא אולי העיר היחידה בעולם שהאקלקטיות והבלאגן הם חלק מהסדר הבסיסי שמסדיר את שגרת יומה.

המסעות להמסת גבולות מבקשים להפוך את ירושלים ואת האנשים שעושים אותה לחומר גלם. לדלות מתוך המציאות שמתקיימת בה 365 יום בשנה יצירה שנעה על התפר שבין דוקו לפרפורמנס. להצביע, להעצים ולהדגיש את התופעות, המקומות והאנשים שהופכים את האתגרים והקשים של העיר הזו למעבדה חיה ומבעבעת. להאיר ולחזק את המציאות שמאלצת ומאפשרת לממיסי הגבולות ליצור מעקפים וגשרים.

כל אחד מארבעת המסעות שיצרנו  בוחן מחדש את המושג ״גבול״ ואת היכולת של הדמויות השונות שנפגוש במהלכו לשמור בקנאות על ההגדרות העצמאיות והגבולות הברורים שלו או שלה, ולפעול מתוכם כדי להמס את החומות והחסמים שמפרידים בין הפרטים והקהילות השונות שחולקות את ירושלים. כל מסע וכמעט כל מפגש ינדוד בין הפרטי לציבורי, האינטימי לכללי ובין האופטימי לדורש תיקון.

לאתר מקודשת

בשלוש השנים בהם הפרויקט קיים נוצרו בניהולה האמנותי של מורן אביב דביר סך הכל שישה עשר מסעות שונים. 

ניהול אמנותי: מורן אביב דביר

ניהול פרויקט: יפעת שיר מוסקוביץ׳

הפקה: דורון גליה

פיתוח הקונספט ותחקיר: מיטל עופר, איתי מאונטנר

תחקיר ודרמטורגיה: נועם תומס

פיתוח, ליווי כתיבה ועריכת סיפורי הדרך: עומרי בן דור

עיצוב: תמר גנתי , שי פרסיל

תקשורת: אריאל אדירם, גיל רוביו

עיצוב יומן מסע: אביגיל רוביני

צילום סטילס: גיל רוביו

מנהלת אמנותית פסטיבל מקודשת: מיכל ועקנין

מנהלת כללית:  נעמי בלוך פורטיס

מתוך המדיה:

כתבה ב״מעריב״ מאת כרמית פיר ויץ

מאמר ב״אדם עולם״ מאת אפי בת אילן

bottom of page